rol.md

Soția, Soț, Familie, Statutul, Wikipedia

11 semne că s-ar putea să experimentați o depresie cu funcționare ridicată (da, este un lucru real)

Sănătate Și Bunăstare
femeie singură

Westend61: Getty

Dacă ți-aș cere să imaginezi și să descrii o persoană deprimată, ce ți-ai imagina?

Cineva are probleme să se ridice din pat în fiecare zi? Cineva care sună bolnav pentru că nu poate ieși din casă? Cineva care este izolat de prieteni și, probabil, doarme 10 sau 12 ore pe zi? Cineva care nu se poate opri din plâns și care se simte fără speranță?



Sau ați imagina un profesionist popular, educat la facultate, care îl trăiește în marele oraș, cu o slujbă minunată, un grup bun de prieteni și o listă lungă de premii pentru numele ei, dar care se trezește în fiecare dimineață cu un sentiment captivant de anxietate și o presiune interiorizată pentru a continua să fie perfectă și pentru a menține totul împreună?

Ți-ai imagina un angajat de succes milenar pe care îl admiri pentru disciplina și motivația sa, dar care, din interior, este auto-critic devastator și neîncetat exigent față de el însuși și care, după muncă, își descurcă viața cu o băutură sau două și câteva ore de joc?

Și ți-ai imagina acel coleg de-al tău zâmbitor, competent, prietenos, care pare să primească mereu toate lucrurile gata, dar cine în secret, în interior, simte că eșuează complet și se teme că timpul zboară și o pierde în fiecare zi?

Să recunoaștem: probabil că ești nu o să-i imaginez pe acești oameni. Și totuși, fiecare dintre ele ar putea fi un exemplu perfect al unei persoane care se confruntă cu ceea ce a devenit cunoscut sub numele de depresie cu funcționare ridicată.

În timp ce depresia funcționează bine nu arată ca stereotipul depresiei pe care majoritatea dintre noi îl țin în cap, acest diagnostic prezintă totuși riscuri semnificative dacă nu este tratat.

Dar lucrul unic dificil al depresiei cu funcționare ridicată este că este greu de observat tocmai pentru că oamenii care se ocupă de ea arată, din exterior, ca și cum ar ține totul împreună.

Acest lucru poate duce la lipsa abilității de autoidentificare (sau pentru ca cei din jurul tău să te identifice) ca deprimat și, în plus, o posibilă rezistență la solicitarea tratamentului din cauza stigmatizării care înconjoară depresia mai tipică. Și aceasta este o mare problemă.

Așadar, în această postare, vreau să vă explic ce este cu adevărat depresia cu funcționare ridicată, să vă prezint 11 semne ale depresiei cu funcționare ridicată și cum poate apărea aceasta, să explice riscurile unice asociate depresiei cu funcționare ridicată și să împărtășesc mai multe despre modul în care dvs. sau cei dragi puteți obține ajutorul de care aveți nevoie dacă vă identificați cu depresie cu funcționare ridicată.

Ce este depresia de înaltă funcționare?

În opinia mea, ca psihoterapeut, depresia cu funcționare ridicată este un termen de psihologie pop pentru ceea ce este cunoscut clinic sub numele de distimie .

Distimia, conform Manualul de diagnosticare și statistic al tulburărilor mentale, ediția a cincea (DSM-5), este o tulburare de sănătate mintală caracterizată prin următoarele:

Stare depresivă pentru cea mai mare parte a zilei, pentru mai multe zile decât nu, așa cum este indicat fie de relatarea subiectivă, fie de observarea de către alții, timp de cel puțin doi ani, și include prezența a două sau mai multe dintre următoarele simptome, apetit slab sau mâncare excesivă; insomnie sau hipersomnie ; energie scăzută sau oboseală; stimă de sine scazută; concentrare slabă sau dificultăți în luarea deciziilor; sentimente de deznădejde.

Și totuși, în timp ce aceste simptome pot părea diagnostice similare cu simptomele la care ne gândim atunci când ne imaginăm tulburare depresivă majoră (MDD), persoanele care se confruntă cu distimie pot să nu aibă aceleași niveluri severe de afectare a funcționării biologice și mentale care pot face depresia majoră mai ușoară și mai evidentă.

Cu alte cuvinte, cineva care se luptă cu distimia poate fi în continuare capabil să se ridice și să meargă la slujba lor pretențioasă, prestigioasă, să aibă o relație romantică, să posteze pe Instagram imaginile zâmbitoare credibile, să se întâlnească în mod regulat cu prietenele lor pentru o oră fericită și, în general, gestionează toate lucrurile logistice pentru adulți din viața lor - trecând pentru cineva care nu pare deprimat.

Dar din interior, aceeași persoană poate fi cuprinsă de un set provocator de simptome invizibile pentru cei dintre noi care le iubesc și le cunosc.

Simptomele care pot diminua foarte mult calitatea generală a vieții, cariera, relațiile lor și pot înflori în probleme de sănătate mintală mai provocatoare dacă nu sunt tratate.

11 modalități din viața reală se pot manifesta depresii de înaltă funcționare

Mai sus, v-am furnizat ce simptome distimice indicative clinic ale DSM-5. Acum, să vorbim, în termeni laici, despre 11 moduri în care unele dintre aceste simptome se pot manifesta în viața ta reală.

1. Dificultatea de a experimenta bucuria.

Cu depresia cu funcționare ridicată, lucrurile care îți aduceau plăcere - indiferent dacă este vorba de o cursă de yoga prețuită sau de un ritual lunar de întâlnire cu prietenele tale - nu îți mai aduc bucurie. Se pot simți ca niște poveri sau evenimente pe care doriți să le evitați, deoarece se simte mai degrabă ca un efort decât un sprijin

.

2. Criticitate implacabilă - a sinelui și a celorlalți.

Este posibil să aveți o narațiune internă implacabilă și invazivă, care să fie critică pentru dvs., pentru ceilalți și pentru lume în general. Crezi că ești un eșec, crezi că șeful tău este un idiot, partenerul tău este cea mai iritantă persoană care a trăit vreodată și viața este doar o mare slogană. Acest model de gândire negativ cronic s-ar putea să simtă ca ceva ce pur și simplu nu puteți opri.

3. Îndoială de sine constantă.

S-ar putea să vă îndoiți în mod constant dacă sunteți sau nu pe calea carierei corecte, dacă aveți o relație corectă, să vă îndoiați de ceea ce faceți cu viața dvs. și dacă vă puteți descurca chiar să fiți adult. Acest tipar de îndoială de sine constantă poate fi situațional sau omniprezent, dar este ceva care pare că pur și simplu nu poți trece peste.

4. Energie diminuată.

Dacă simți că treci prin fiecare zi este ca și cum ai merge pe un munte cu un rucsac de roci, dacă simți că abia ai energia mentală, emoțională și fizică pentru a-ți face față vieții, dacă nivelul tău general de energie este mult diminuat, acest lucru ar putea fi un semn al depresiei cu funcționare ridicată.

5. Iritabilitate sau furie excesivă.

Dacă te descoperi explodând peste lucruri mărunte - partenerul tău spune ceva în neregulă, colegul tău de muncă a încurcat un proiect, copilul tău tocmai a rupt cana ta de cafea preferată - dacă te găsești explodând într-un mod care se simte disproporționat față de eveniment, dacă iritabilitatea și furia excesivă sunt ceva cu care te lupți, acesta poate fi un semn.

6. Lucrurile mici se simt ca lucruri uriașe.

În mod similar, dacă vă simțiți copleșiți sau foarte stresați de un eveniment care se întâmplă, care poate nu s-ar fi simțit ca o afacere atât de mare în trecut (un prieten anulează planurile de weekend, sacii de alimente se rup atunci când îi purtați, trackpad-ul tău nenorocit nu mai funcționează pentru că ai vărsat niște cafea pe el) și se simte ca sfârșitul lumii în loc de supărarea pe care o are, dacă găsești că răspunsurile tale la stres sunt disproporționate față de evenimentul în sine, acest lucru poate fi un semn de mare -depresie funcțională.

7. Sentimente de vinovăție și îngrijorare față de trecut și viitor.

Vă faceți griji că ați ales o carieră greșită la facultate, vă întrebați dacă sunteți în programul corect de școală, vă faceți griji cu privire la plata tuturor acestor împrumuturi studențești, vă faceți griji că ceasul biologic se termină, vă faceți griji că v-ați căsătorit partener, îți faci griji cu privire la cine va avea grijă de oamenii tăi când vor îmbătrâni, etc. Cu toții avem aceste griji din când în când, dar dacă sentimentele de vinovăție și îngrijorarea asupra trecutului și viitorului tău se simt omniprezente și dominante, acest lucru poate fi mai mult decât îngrijorarea normală.

8. Bazându-vă pe strategii de coping din ce în ce mai mult.

Dacă aveți nevoie de un timp extins de zonare după muncă și în weekend, vă îndreptați spre mecanismele de coping mai des decât nu - cum ar fi substanțe sau comportamente precum consumul de alcool, droguri, jocuri excesive, Netflix constant etc. - toate într-un efortul de a scăpa de viața ta, acest lucru ar putea vorbi despre depresia subiacentă.

9. Tristete generalizata.

Dacă vă simțiți simțiți un sentiment generalizat de tristețe, nu puteți să identificați cauza, dacă vă lăsați masca și armurile de competență zâmbitoare atunci când închideți ușa în spatele dvs., dacă simțiți un sentiment subtil de deznădejde, acest lucru ar putea vorbesc cu depresie cu funcționare ridicată.

10. Căutarea perfecțiunii.

Acesta este unul dur. Într-un fel, societatea noastră acceptă perfecționismul - obținerea de note bune, intrarea în Ivies, obținerea acelui lucru tehnic uimitor, eforturi, eforturi, eforturi. Dar perfecționismul are o latură de umbră în care efortul se transformă în cerințe nerealiste față de tine însuși și te bate psihologic atunci când nu mai atingi bara pe care ți-ai stabilit-o. Dacă te descoperi că faci asta și îți provoacă suferință, fii curios dacă acesta este un semn de depresie cu funcționare ridicată.

11. Incapacitatea de odihnă și încetinire.

Dacă trebuie să faceți curățenie, ordonare și organizare a casei după ce ați ajuns acasă dintr-o zi de muncă obositoare, înainte de a vă gândi chiar să vă lăsați să vă odihniți, dacă vă simțiți incomod cu lentoarea, liniștea și perioadele de vrăjă din cauza inconfortabilului gândurile și sentimentele cu care intrați în contact atunci când efectiv încetiniți, acesta ar putea fi un semn al depresiei cu funcționare ridicată.

Riscurile unice pentru a fi cineva cu depresie funcțională

Luptele pentru sănătatea mintală vin în toate formele și dimensiunile, dar pe măsură ce anulăm stigmatizarea și globalizarea sănătății mintale, scrise în ultimele câteva decenii, majoritatea dintre noi probabil că avem încă o imagine inconștientă în capul nostru cu privire la aspectul unei persoane deprimate.

Și, deși această imagine interiorizată a cuiva care nu se poate ridica din pat, care nu poate ține un loc de muncă și care are idei de sinucidere constante poate fi o formă de depresie, nu înseamnă că cineva care se vede în lista de mai sus sau în descriptorul clinic al distimiei nu este de asemenea care se ocupă de depresie.

Dar este posibil ca acești oameni să nu fie dispuși să se vadă deprimați. Și aceasta poate fi o mare problemă, deoarece, în opinia mea clinică, există un set unic de riscuri pentru a fi cineva cu depresie funcțională.

În primul rând, pentru că încă mai țineți totul împreună, este posibil să vă fie mai greu atât pentru dvs., cât și pentru ceilalți, să observați tensiunea mentală și emoțională foarte reală în care ați putea fi, deoarece treceți. Zbori sub radar. Tu și cei din jur te îndoiești de seriozitatea cu care te poți lupta intern pentru că, la urma urmei, viața ta încă arată destul de grozav din exterior, nu?

În al doilea rând, ca cineva care funcționează bine, poți crește creând că, cu suficient efort și voință, poți realiza, câștiga sau remedia orice îți aruncă viața. Nu la fel cu depresia cu funcționare ridicată.

Depresia cu funcționare ridicată nu este doar o atitudine proastă și nu poți doar să ieși din ea. Depresia cu funcționare ridicată este o tulburare biologică și psihologică care necesită un tratament adecvat și clinic adecvat. Probabil, cu cât te împingi mai mult și vei ieși din el în loc să cauți un sprijin adecvat, cu atât simptomele tale se pot agrava.

De exemplu, dacă nu este tratată, depresia cu funcționare ridicată sau distimia, pot înflori în depresie majoră sau episoade depresive majore în care funcționarea biologică și psihologică este mai grav afectată.

Sau poate în încercările dvs. de a face față depresiei cu funcționare ridicată pe cont propriu, tulburări comorbide - cum ar fi tulburari de alimentatie sau tulburări de consum de substanțe - se pot dezvolta din încercările dvs. de a vă gestiona stările sentimentale intolerabile.

Concluzie: Distimia sau depresia cu funcționare ridicată necesită un tratament clinic adecvat la fel de mult ca și versiunea cea mai stereotipată a depresiei majore. Și vestea bună este că, cu un tratament clinic adecvat, distimia poate fi gestionată.

Tratament și suport pentru depresia cu funcționare ridicată

Deși nu există un singur motiv pentru care cineva dezvoltă distimie sau depresie cu funcționare ridicată și, deși nu există neapărat o modalitate de prevenire, există mai multe modalități de tratament eficiente bazate pe dovezi care să vă ajute să vă gestionați și să vă susțineți dacă vă ocupați de aceasta: psihoterapie și / sau medicamente.

De fapt, potrivit o lucrare de la Canadian Psychological Association , Psihoterapia este la fel de eficientă ca medicația în tratarea depresiei și este mai eficientă decât medicația în prevenirea recăderii. Pentru unii pacienți, combinația de psihoterapie și medicamente va fi mai benefică decât oricare dintre tratamentele pe cont propriu.

Deci, dacă vă vedeți astăzi în acest articol, vă încurajez cu tărie să căutați un terapeut și / sau să discutați cu medicul sau psihiatrul dvs. despre ce opțiuni de tratament ar putea fi disponibile pentru dvs.

Realitatea cu o depresie funcțională și cu mișcarea în zilele tale este că se poate simți adesea ca și cum ai încerca să construiești un castel pe o fundație de nisip curent. Obțineți ajutorul de care aveți nevoie pentru a vă construi o bază solidă și stabilă - orice ar trebui! - astfel încât să puteți construi și crea o viață într-un mod mai durabil. Meritați atât de mult.

Această postare a apărut inițial pe Cel puternic .