Opt semne că ești într-o relație abuzivă emoțional

Relații
Opt semne că ești într-o relație abuzivă din punct de vedere emoțional

VGstockstudio/Shutterstock

Probabil că ești foarte conștient de cum arată abuzul, cel puțin din punct de vedere fizic. Semnele abuzului fizic sunt reale. Tangibil. Cei care suportă acest tip de abuz au în general tăieturi, vânătăi și cicatrici. Dar semnele abuzului mental și emoțional sunt mai greu de văzut, mai ales dacă ești într-o relație abuzivă. Când ești în tranșee, poate fi ușor să ratezi tiparele persistente și comportamentele abuzive.

Abuzul emoțional poate lua mai multe forme, dr. Meghan Marcum, psiholog șef la AMFM Healthcare , spune Mami Înfricoșătoare. În general, abuzul emoțional constă într-un model de traumă psihologică (adesea verbală) care apare în contextul unei relații. Poate include insulte, insulte, solicitări și/sau folosirea amenințărilor pentru a controla o persoană. Alte exemple includ iluminare cu gaz , hărțuirea și hărțuirea sexuală. Și în timp ce cicatricile abuzului emoțional sunt de obicei nevăzute, efectele abuzului emoțional pot fi de lungă durată. Abuzul emoțional poate duce la consecințe psihologice grave, inclusiv depresie, anxietate, PTSD, stima de sine scăzută, sentimente de neputință și teamă de a părăsi relația.



Iată opt semne că ești într-o relație abuzivă emoțional, potrivit a patru experți.

1.Control

Partenerul tău te sună în mod constant? Vă monitorizează unde vă aflați și/sau vă verifică e-mailurile? Dacă da, acesta ar putea fi un steag roșu.Unul dintre cele mai comune semne de abuz emoțional este controlul, Alexandru primar — un neuropsiholog și proprietarul The Narcissistic Life — spune mamii înfricoșătoare. Oamenii care abuzează în acest fel trebuie să fie singura persoană din viața ta. Ei găsesc toate oportunitățile de a vă îndepărta de familie și prieteni și o fac prin monitorizare și manipulare.

2. Urlând

Majoritatea indivizilor strigă. Este o reacție normală la stres, furie, durere și frică. Dar să țipi în mod regulat nu este normal și nici nu este în regulă. Abuzatorii emoționali folosesc țipetele ca tactică, Hüdanur Akkuzu — un psiholog clinician — îi spune mamii înfricoșătoare. Ei țipă la tine în mod constant și îți spun nume care nu-ți plac. Au izbucniri emoționale. Ei sunt fierbinți și rece, iar abuzatorii emoționali sunt disprețuitori și patrona. Prin tonul și limbajul lor, ei te sperie, te minimizează și te suprimă.

3. Iluminare cu gaz

Folosit de abuzatorii mentali și emoționali, gazlighting este atunci când un partener abuziv emoțional te face să-ți pui la îndoială realitatea, un articol despre WebMD explică. Brichetele de gaz îi fac pe indivizi să se simtă vinovați și/sau vinovați. Ei te dau vina pe tine al lor sentimentele, gândurile și/sau acțiunile, iar gazele folosesc limbajul pentru a vă manipula. [Abuzatorii de gaz și] abuzatorii emoționali spun de obicei lucruri precum „nu gândești clar/memoria ta nu este corectă” și/sau „ești nebun/nebun/prost/nu ai niciun sens” Rachael Chatham , un consilier clinic licențiat de sănătate mintală, îi spune mamei înfricoșătoare.

4. Frica

Dacă ți-e frică să fii sau să respiri – dacă existența în același spațiu cu partenerul tău te face să fii anxios sau te deranjează – este posibil să fii într-o relație abuzivă emoțional. Dinamica puterii în aceste relații nu este egală, explică Chatham. Un partener tinde să dea toate loviturile și adesea își poate folosi propriile emoții dereglate pentru a insufla frică celuilalt. Unele semne interne că s-ar putea să vă aflați într-o relație abuzivă din punct de vedere emoțional includ experimentarea unei îndoieli semnificative de sine, pierderea sentimentului de claritate cu privire la sine și senzația de anxietate sau depresie cronică. Mersul pe coji de ouă este, de asemenea, un semn că ceva nu este în regulă.

5. Rușine și învinovățire

Abuzatorii emoționali sunt maeștri manipulatori. Ei schimbă narațiunea și fac acest lucru folosind numeroase tactici, inclusiv iluminarea cu gaz și controlul. De asemenea, fac de rușine și învinuiesc victima, spunând lucruri de genul că nu aș fi țipat la tine dacă... și/sau totul este vina ta.Cineva care este abuziv din punct de vedere emoțional va acționa, de asemenea, superior ție șivinatu pentru lucruri care nu sunt vina ta, îi spune Burgemeester mamei înfricoșătoare.

6. Ziduri de piatră

Când cei mai mulți oameni se gândesc la abuz emoțional, se gândesc la strigăte, strigăte și ochiuri. Dar unii abuzatori emoționali își împing victimele, adică se închid și refuză deloc să comunice. Conform Healthline , într-o situație socială, ieșirea cu picioarele din cameră te lasă în tine în mână. Acasă, este un instrument pentru a menține problema nerezolvată.

7. Umilirea

Abuzul emoțional implică de obicei insulte, umilire, bătăi de vinovăție și degradare.Unele semne că s-ar putea să te afli într-o relație abuzivă emoțional sunt că cealaltă persoană te subminează în mod constant, făcându-te să te simți mic, îi spune Burgemeester mamei înfricoșătoare. De asemenea, abuzatorii emoționali te pot considera sensibil, nebun și/sau prea emoțional pentru a împărtăși cum te simți și o fac atât în ​​mediul public, cât și în cel privat.

8. Izolarea

Abuzul emoțional este omniprezent. Ea afectează fiecare aspect al vieții tale, inclusiv relațiile cu familia și prietenii. Unul dintre semnele comune că ești într-o relație abuzivă din punct de vedere emoțional este să fii rupt de cei dragi, îi spune Marcum mamei înfricoșătoare. Persoana abuzivă încearcă să stabilească controlul prin limitarea cantității de sprijin pe care o poate accesa cealaltă persoană. Uneori, acest lucru se întâmplă încet, de-a lungul timpului și poate părea nevinovat de parcă nu ar suporta să petreacă timpul fără tine, dar este la fel de insidios. Agresorii își convin adesea partenerii că nimănui nu-i pasă. Această alienare poate face ca victimele să simtă că se află pe o insulă, îndepărtate de cei dragi și de versiunile anterioare ale lor.

Dacă tu sau cineva drag te afli într-o situație abuzivă, știi că există atât ajutor, cât și speranță. Dacă vă aflați în pericol imediat, sunați la 911. Dacă nu vă aflați în pericol imediat și/sau aveți ocazia să contactați, faceți-o. Încredeți-vă într-un prieten de încredere, membru al familiei, terapeut și/sau voluntar cu un adăpost pentru abuz sau sunați la un linia telefonică pentru violență în familie .