rol.md

Soția, Soț, Familie, Statutul, Wikipedia

Numărul emoțional: ce este și cum să spuneți dacă suferiți de asta

Sănătate Și Bunăstare
amorțeală emoțională

Engin Akyurt / Pexels

Te-ai simțit vreodată atât de copleșit de sentimentele tale încât singurul lucru pe care îl poți face este să le oprești? În loc să cădeți într-o disperare atotcuprinzătoare, decideți doar că nu veți simți orice ? A nu simți nimic este cu siguranță o idee binevenită atunci când singura altă opțiune este tristețea sau disperarea. De aceea, uneori, este mai ușor să închizi decât să te afli în acele sentimente îngrozitoare. Închiderea emoțiilor vă face să simțiți că dețineți controlul atunci când este posibil să nu aveți.

Dezactivarea emoțiilor dvs. este, de asemenea, cunoscută sub numele de amorțeală emoțională. Și, deși se poate simți ca o idee bună în acest moment, amorțeala emoțională nu este o soluție pe termen lung. Este greu să ne confruntăm cu sentimentele negative pe care le avem, dar amorțirea emoțională poate îngreuna vindecarea.



Asta pentru că oprirea sentimentelor atunci când suferiți este o soluție temporară la o problemă pe termen lung. Nu trebuie să vă faceți griji cu privire la ceea ce simțiți - mai ales dacă sentimentul este durere - este o ușurare. Înțelegerea emoțiilor înseamnă că nu veți începe să plângeți în mijlocul magazinului alimentar, deoarece vă rupeți. Te protejează împotriva rănirii și mai mult și, atunci când ești adânc într-o rahată serioasă, asta e tot ce îți dorești.

Amorțirea emoțională este procesul mental și emoțional de închidere a sentimentelor și poate fi experimentat ca deficit de răspunsuri emoționale sau reactivitate, Mayra Mendez, Ph.D., LMFT, psihoterapeut autorizat și coordonator de programe la Providence Saint John’s Child and Family Development Center explică Foarte bine mintea .

Deci, practic, amorțirea emoțională închide orice sentimente înainte de a avea șansa de a scăpa. Amorțirea emoțională este un efect secundar comun al PTSD și al anxietății. Dar dacă suferiți de depresie, stres sau diverse forme de abuz, poate fi și un simptom. În plus, este legat și de durere. Trauma poate duce, de asemenea, la amorțire emoțională ca mijloc de supraviețuire. Când te simți deja copleșit, amorțeala este cea mai bună modalitate de a face față. Dar există riscul ca a nu vă permite să simțiți nimic poate deveni în cele din urmă a doua natură.

Probabil că vă amorțiți din punct de vedere emoțional, deoarece fie simțiți că este singura dvs. opțiune de supraviețuire. Dar, în timp, pur și simplu nu veți putea schimba.

Nu sunteți sigur dacă ceea ce faceți este amorțeală emoțională? Iată câteva semne comune:

- O pierdere a plăcerii în lucrurile pe care le savurați. Dacă vă așezați în fața televizorului și îl lăsați să vă privească mai mult decât îl priviți, ar putea fi un semn.

- Detasarea de oameni. Desigur, viața se ocupă uneori. Dar dacă eviți în mod conștient oamenii pentru că nu te poți descurca cu a fi văzut, poate fi un semn de ceva mai mare.

- Simțire fizică și emoțională. Din nou, cu toții avem zilele libere, dar dacă este copleșitor sau prelungit, este posibil să vă amorțiți emoțional.

Dr. Jonice Webb, psiholog pe cine se concentrează neglijarea emoțională a copilăriei , menționează că furia și iritabilitatea sunt, de asemenea, semne de amorțeală emoțională. Și dacă simțiți adesea că operați cu pilot automat? Webb sugerează că acesta este și un semn de amorțeală emoțională.

Ca un soldat de jucărie sau un iepuraș energizant, pur și simplu continuați. Dar te vei întreba și la ce servește, scrie ea. Ea menționează, de asemenea, că neputința de a face față emoțiilor altor persoane este o trăsătură comună a amorțirii emoționale. Este posibil să simțiți disconfort la emoțiile puternice ale oamenilor sau chiar să vă simțiți invidios că simt ceva și nu sunteți.

În timp ce amorțirea emoțională blochează sau oprește sentimentele și experiențele negative, aceasta închide și capacitatea de a experimenta plăcerea, de a se angaja în interacțiuni pozitive și activități sociale și interferează cu deschiderea pentru intimitate, interese sociale și abilități de rezolvare a problemelor, spune Mendez.

Și asta este cea mai grea parte a amorțirii emoționale. A nu simți sentimente negative duce adesea la a nu simți sentimente pozitive. Pentru că petreceți atât de mult timp trăind într-un spațiu în care operați doar cu pilot automat. A nu lua timp pentru a încerca cu adevărat să vă reconectați cu sentimentele dvs. poate duce la daune emoționale pe termen lung. Nu mai știi să te conectezi cu momentele de bucurie din viața ta.

Cel mai bun mod de a depăși amorțeala emoțională este să căutați ajutor profesional. Un profesionist din domeniul sănătății mintale - de preferință cel care se concentrează pe îngrijirea bazată pe traume - vă va putea oferi abilitățile de care aveți nevoie pentru a face față. Un terapeut te va ajuta să-ți dai seama de cauza principală a traumei și de ce îți amorți emoțiile în primul rând. În plus, acestea vă oferă un spațiu sigur pentru a vă rezolva problemele.

Învățarea și exersarea strategiilor cognitiv-comportamentale pentru gestionarea stresului, experiențelor traumatice, depresiei și anxietății pot ajuta la îmblânzirea gândurilor negative și la evitarea tiparelor defensive ale copiind care sunt ineficiente și invalidante pentru procesarea emoțională și rezolvarea problemelor, explică Mendez.

Lucrarea prin traume care te determină să te amorțesc emoțional este esențială. Petrecerea timpului cu un terapeut sau psiholog vă va permite să vă recuperați viața. Iar ajutorul lor te-ar putea împiedica să te orientezi către amorțeala emoțională în viitor.

Cu toate acestea, nu toată lumea are mijloacele sau accesul la ajutor profesional. Dacă nu puteți obține ajutor profesional, găsirea cuiva în care aveți încredere poate vorbi în continuare. Găsirea modalităților de a ieși din cap, orice ar însemna asta, poate fi și un instrument bun. Unii oameni apelează la activitatea fizică, cum ar fi alergatul sau yoga. Alții pot încerca meditația sau ceva similar. O odihnă suficientă noaptea este o opțiune, dar poate fi greu. PTSD, depresia, anxietatea și altele asemenea pot face cu siguranță un somn consistent practic imposibil.

Amorțirea emoțională este un mod temporar de a rezolva problemele tale. De obicei, duce la un set complet diferit de probleme. Și efectele pe termen lung pot fi mai grave decât confruntarea traumelor emoționale. Găsirea ajutorului de care aveți nevoie pentru a rezolva problemele dvs. este cu adevărat singura cale de ieșire.