rol.md

Soția, Soț, Familie, Statutul, Wikipedia

Dacă te simți furios în aceste zile, nu ești singur - Iată cum să te descurci

Sănătate Mentală
Leul răcnind

Don Baird / Getty

Voi fi brutal sincer cu toți chiar acum. Am evitat activ sarcina de a scrie despre furia mea.

Nu este din lipsă de simțire. Această problemă de un an a produs o cantitate covârșitoare de dovezi care demonstrează că iritarea mea continuă este justificată și inevitabilă. Sunt atât de mult peste numărul mare de motive care mi-au determinat furia pe viteza de urzeală, încât le-am împins pe toate într-un colț aleatoriu de ceva vreme. De fapt, am făcut acest lucru cu aproape fiecare emoție complexă - și motivul pentru aceasta - pe care o experimentez în continuare.



Aș putea cu ușurință să dau vina pe rebeliunea mea interioară pentru a nu simți în mod corespunzător toate simțurile mele asupra jonglerelor implacabile ale părinților pandemici, în timp ce mă străduiesc să rămân o mamă care lucrează de acasă, o menajeră eternă, un tundător al tuturor unghiilor minuscule și un inventar rezident al familiei. Aș putea, de asemenea, să dau vina pe această urâtă pandemie, președintele nostru nesăbuit, QAnon, tâmpitele fără mască, afacerile și școlile fiind închise, totul de Tucker Carlson, simțindu-se un AF izolat, și rasismul și brutalitatea poliției în curs de desfășurare în țara noastră. Aș putea continua și aș vrea să fac asta - dar există un strat mult mai profund și mai insidios în această ceapă anecdotică.

Nu numai că organul de trei kilograme, de obicei de încredere, care locuiește în capul meu, dar a renunțat la procesarea catastrofelor din acest an, dar, de asemenea, respinge agresiv dorința de a rezolva probleme, de a fi responsabil, de a lua decizii de bază, de a se angaja în grijă, sau cernut prin sentimentele mele. Așadar, gândul de a încerca să fac munca necesară de înțelegere și de a face pace cu furia mea este - surpriză, surpriză - doar mă înfurie.Sunt verificat și mai gătit decât un curcan de Ziua Recunoștinței, asta e al naibii de sigur. Dar, într-un fel, în mijlocul haosului intern cețos, îmi dau seama de ce nu mai am lățimea de bandă pentru a mă prezenta pentru lucruri importante. Pentru că e al naibii de aproape imposibil să te prezinți atunci când ești mai epuizat emoțional, mental și fizic decât ai fost vreodată în întreaga ta viață.

Practic, alerg pe fumuri de mamă pandemice furioase. Și știm cu toții ce este un lucru periculos.

Din fericire, creierul mamei mele epuizate nu trebuie să privească prea departe astăzi pentru motive pentru a nu mai evita realitatea furiei din 2020 și a se confrunta doar cu ea. Săptămâna trecută, soțul meu dulce, cu inimă mare, a șters complet scările într-un acces de țipete, ne-a blestemat pisicile ca și cum ar fi aruncat stingher la o luptă de rap și a propulsat un prosop de hârtie gol rulat în cameră cu un răzbunare ridicolă. După cum vă puteți aștepta, el nu este singurul care a lovit sub presiune. Și eu am cedat durerii furiei, aruncându-mi intenționat telefonul pe covorul din sufragerie, gogoși care mănâncă rapid și scot frustrarea pe o ustensilă de plastic când mi-a scăpat din mâini în timpul curățării mesei. Să spunem doar că furculița s-a pierdut.

Știu că mulți dintre voi probabil că tresăriți puțin și gândiți la samesies chiar acum. Ești cel mai probabil la fel de obosit și furios - și obosit să fii supărat - ca eu sunt.Deci, cum ne conturăm cu frustrările noastre interne în timp ce ne confruntăm cu o iarnă întunecată de funduri, restricții, necunoscute înfricoșătoare și securitatea și confortul nostru de bază fiind compromise în fiecare zi? Și mai mult, cum învățăm să lucrăm cu furia noastră, astfel încât să nu devenim ostili sau violenți față de cei din jur?

Răspunsul nu este unul ușor. Dar merită al naibii să fie urmărit.

În primul rând, validarea este cheia pentru a vă debloca pacea interioară. Trebuie să începi chiar acolo unde ești cu furia care se prezintă în orice moment. Este în regulă să experimentați această emoție puternică și ea voi treci - dacă poți aduna curajul să-i dai spațiul pentru a exista și să încerci să asculți de ce face tot zgomotul. Uneori, s-ar putea să vă simțiți neputincios față de circumstanțele dvs. și să vă supărați vă oferă o anumită aparență de control. Poate că te enervează viața zilnică de viață redundantă la domiciliu și jocul tău de febră în cabină este frustrant de puternic. Este posibil să fi fost depășită o graniță pe care o țineți dragă sau poate fi nevoie să nu vă îndepliniți. Sau poate de fapt, experimentați cu totul altă emoție , cum ar fi anxietatea sau frica, și trage șirurile furiei.

Oricare ar fi, permiterea exasperării să fie acolo fără judecată vă va ajuta să navigați cum să vă raportați la ea.

După validare vine ceva sofisticat numit „a-ți face o pauză dracului”. Trebuie să ne dăm seama că trăirea furiei este un lucru, dar îmbrățișarea ei și învățarea modului de lucru cu ea este un joc cu totul diferit. Întrucât mulți dintre noi pur și simplu nu am fost învățați cum să ne reglăm emoțiile în copilărie, de ce naiba punem atât de multă presiune pe noi înșine pentru a cunoaște, într-un fel magic, secretul de a o face ca adult? Există atât de multe avantaje dacă nu mai funcționăm cu furie necontrolată sau reprimată, mai ales pentru oamenii mici din casa noastră. Lăsați-vă timp să vă modelați copiii cum să accepte și să se mute prin furie - fără să-l dezlănțuie asupra lor - îi va învăța exact ce să facă atunci când și ei o simt. Chiar și mai critic, le va arăta cum să nu provoace o mânie aprinsă nemeritat celorlalți atunci când simt că frustrările se ridică la suprafață. Pentru ca copiii noștri să crească știind că toate sentimentele lor sunt sigure de exprimat, trebuie să începem să fim deschiși, dispuși, suficient de empatici pentru a învăța cum să oferim aceeași siguranță propriilor noastre emoții.

Acum, că ți-ai dat mâniei o compasiune plăcută și plină de iubire, găsește un spațiu sigur pentru ca aceasta să-și urmeze cursul. Gândiți-vă astfel: Dacă o casă arde, are sens să rămâneți înăuntru? Sau să stingi focul cu mai mult foc? Desigur că nu. Anul acesta ne distanțăm social, deci s-ar putea să folosiți această practică atunci când vă îndreptați spre orașul furiei și vă aduceți inconștient familia acolo cu voi. Ieșiți literalmente în afara oricărui spațiu în care vă aflați, găsiți un loc liniștit și gol și așteptați-l. Plângeți într-un dulap ca și cum nimeni nu se uită. Strigă în perna dormitorului până te plictisești să țipi. Respirați la fel de adânc ca și când ați avea o farfurie de fursecuri proaspăt coapte chiar sub nas. Puneți-vă copiii în fața televizorului pentru o vreme și transpirați-l în Heart’s Barracuda din camera alăturată.

De asemenea, ai putea scrie toate frustrările tale din moment, oricât de ridicole sau minore ți-ar părea mai târziu, astfel încât poți să râzi de toate hoopla odată ce s-a terminat sau pur și simplu să păstrezi empatie continuă pentru orice contează atât de mult pentru tine în acest caz. Sau ați putea face ceea ce prietenilor mei și mie le place să numim o frenezie a sentimentelor - este locul unde transmiteți mesaj cuiva cuiva în care aveți încredere și renunțați la orice gânduri dezordonate care sunt conectate la furia voastră în confortul unei zone fără judecată BFF și vă extindeți aceeași ofertă acelei persoane uimitoare ori de câte ori se luptă.

Este dincolo de evident că vremurile pe care le trăim sunt dureroase categoric. Deși această realitate se poate simți atât de greu de recunoscut, poate fi, de asemenea, un catalizator puternic pentru a începe să renunți la tot ceea ce te menține plin de furie. Când tot ce poți simți este o iritare constantă la rahatul mic, acesta este un mare apel de trezire pentru a decide singur dacă chiar trebuie să-ți pese de o parte din rahat. Renunță la orice lucru pe care nu îl poți controla chiar acum, astfel încât să te poți concentra asupra a ceea ce îți este la îndemână pentru a gestiona și a te preocupa. Întrucât furia perpetuă poate proveni din nevoi trecute sau în prezent neîndeplinite, revenirea la elementele de bază ale vieții și rostirea păcii pentru orice lucru străin ar putea fi ceea ce este necesar pentru a atenua lovitura agravărilor legate de pandemie.

A renunța poate însemna să vă schimbați prioritățile temporare și să vă slăbiți obiectivele pe care le aveți înainte de vremurile coroanei. S-ar putea să arate ca reducerea standardelor și așteptărilor specifice gospodăriei pentru partenerul tău, copiii tăi și, cel mai important, pentru tine. Ați putea să vă reduceți lista lungă de sarcini și, în schimb, să sărbătoriți de fiecare dată când vă amintiți să faceți lucruri precum să faceți duș. Poti sprijiniti-va pe o linie telefonica de criza când nu poți suporta singură greutatea tuturor sau să te deschizi la terapie și medicamente, așa cum am făcut anul trecut. Sau - favoarea mea personală - s-ar putea să descoperiți că doriți să creați limite mai înalte pentru ce comportament veți tolera și nu veți tolera din partea familiei extinse și a prietenilor care sunt fie A) rasiste, B) care nu iau în serios această pandemie, fie C) ambele .

Și să nu uităm de opțiunea absolut minunată de a renunța la rețelele sociale pline de anxietate și la derularea știrilor pentru o zi sau mai mult.

Un ultim sfat: dacă furia ta este specifică fraudei electorale infundate și persistente a lui Donald Trump sau oribilului rasism sistemic care străbate societatea noastră, poți face niște pași simpli pentru a face ceva în acest sens. Contribuiți la o pagină de strângere de fonduri a unei persoane sau a unei familii de culoare. Sprijiniți întreprinderile deținute de negru, deținute de POC și indigene. Semnați petiții. Ascultați sau citiți o carte scrisă de un autor negru. Faceți apeluri rapide către legislatori și lideri. Luarea acestor acțiuni mici, dar puternice în timp, este efectul de care avem nevoie pentru ca schimbarea să se întâmple în această țară. Și, vorbind din experiența personală, mi se pare grozav.

Linia de fund, furia pe care o trăim acum este la fel de universală pe cât de unică pentru noi în mod individual. Nu suntem singuri în el. Putem solicita ajutor în orice mod este disponibil și nu ne vom înțelege că trebuie să ne ocupăm singuri.De asemenea, nu este nevoie să-ți tace complet focul și nici să-l împrăștie peste cei din jurul tău la volum maxim. Găsiți acea cale de mijloc și ascultați cu adevărat ce se întâmplă înăuntru. Dacă nu ai fost niciodată învățat cum să asculți în primul rând - ceea ce este complet în regulă - există resurse uimitoare acolo care te pot ajuta să înveți. Sunați pe cineva pe care îl iubiți sau stabiliți o întâlnire cu un consilier . Sau poți să apelezi oricând o linie telefonică gratuită de sănătate mintală și consultați informațiile extinse (și gratuite!) de sănătate mintală despre S.U.A. .

Recunoașterea faptului că ne confruntăm cu toții cu o potențială supraabundență de furie și ne învățăm noi modalități de a face față poate părea o durere imensă în fund, dar este singurul mod în care vom supraviețui acestei rahaturi. Pe lângă purtarea măștilor, spălarea mâinilor, distanțarea socială și ascultarea oamenilor de știință, desigur.