rol.md

Soția, Soț, Familie, Statutul, Wikipedia

Portugalia a descoperit adevărata cheie a echilibrului dintre viața profesională și viața privată

Probleme Sociale
2021-11-18_WorkLifeBalance_v2

Getty / Mami înfricoșătoare

Nu este o știre că restul lumii este cu mult înaintea SUA când vine vorba de la locul de muncă politici. Multe țări au legi în vigoare pentru a proteja angajații și pentru a le oferi concediu plătit . Dar, într-o mișcare cu adevărat revoluționară, Portugalia a făcut ca echilibrul dintre viața profesională și cea privată să devină realitate prin interzicere sefii de a intra în cazurile angajaților după orele de program. Ei nu fac doar promisiuni de a înăbuși masele, ci și-au transpus intențiile prin lege și, la naiba, orice altă țară ar trebui să urmeze exemplul.

Da, ai citit bine. Portugalia a deblocat adevărata cheie a echilibrului dintre viața profesională și cea privată, supunând angajatorii la amenzi în cazul în care încalcă legea care le interzice să-și contacteze angajații în afara orelor de program. Uimitor, nu? Mulțumesc, Portugalia! Într-o lume în care munca de la distanță a estompat complet granițele dintre casă și serviciu, instituirea unor astfel de reguli este o necesitate.



Dar nu este doar Portugalia. Raportează The Guardian că Franța, Spania, Belgia, Slovacia, Italia, Filipine, Argentina, India și Germania și-au introdus legile muncii și în acest secol. Noroc pentru ei, pe bune. (S-a uitat cineva la cetățenia dublă?) Cu toată seriozitatea, pentru toți angajatorii și companiile care pretind că mor pe dealul echilibrului dintre viața profesională și viața privată, foarte puțini dintre ei realizează o aplicație practică.

Echilibrul dintre viața profesională și cea personală este mult mai mult decât deloc să-ți facă de rușine angajații pentru că își iau zile libere. Știi, când se spune că poți să-ți iei concediu, dar numai după ce ai clarificat că este extrem de incomod. Și nu este vorba despre a-și servi masa o dată pe săptămână, astfel încât aceștia să poată lucra și să-și socializeze drumul prin prânz. Toate aceste avantaje sunt simple dispozitive pentru probleme mult mai profunde, iar oamenii numesc asta cacealma.

Când pandemia a lovit și munca la distanță a devenit normalizată și a devenit o necesitate, oamenii s-au entuziasmat. Poate că acesta era răspunsul pe care îl căutam cu toții pentru a obține un echilibru de calitate între viața profesională și viața privată. Pentru a scăpa de mediile de lucru toxice și de liderii de micro-management! Ei bine, cu siguranță a schimbat lucrurile, dar nu toate schimbările au fost în bine.

Lucrul de la distanță a ajutat cu adevărat sau a înrăutățit lucrurile?

La prima vedere, munca la distanță părea să ajute la problema echilibrului dintre viața profesională și viața privată. Da, ați întrerupt naveta de 45 de minute, dar, la rândul său, ați ajuns să rămâneți online peste orele programate. Sau ai fost inundat de e-mailuri și mesaje până târziu în noapte la care te simțeai obligat să răspunzi. Nu numai că este aplaudat, dar a devenit aproape așteptat.

Nu urâm munca la distanță. Este un privilegiu și poate fi bun, dar este și ceva ce majoritatea angajatorilor îl folosesc acum ca scuză pentru a vă lega la nesfârșit de birou. Ei cred că poți răspunde la un e-mail de oriunde, nu? Este aproape ca și cum angajatorii presupun că oferirea de lucru la distanță le oferă acces 24/7 la angajații lor.

Alerta spoiler: nu.

Adevărul este că angajații nu au un echilibru mai bun între viața profesională și viața privată atunci când munca la distanță estompează limita dintre orele de birou și restul vieții tale. Și totuși, pare să se întâmple din când în când. Dacă nu locuiești în Portugalia.

De ce acest echilibru dintre viața profesională și viața personală nu va zbura probabil în S.U.A.

Corporația este regele în SUA. Nimeni nu prețuiește agitația, munca grea și performanța excesivă precum companiile care își epuizează angajații.Julie Kashen, director al Women’s Economic Justice, dă unghiul în cap. Ea explică: Din punct de vedere istoric, SUA au pus accentul pe productivitate, profituri și rezultatul final mai presus de orice. Practic, multe companii nu au niciun interes să-și respecte cu adevărat angajații ca ființe umane întregi care au vieți în afara biroului.

Este o realitate dură de confruntat, iar angajații din America își exprimă opiniile cu voce tare și clar. La fel de Harvard Business Review susține, Marea Demisie este încă în plină desfășurare. Mulți dintre angajații care au renunțat în acest timp pur și simplu au atins punctul de rupere. Volumul de muncă imposibil, înghețarea angajărilor și alte probleme i-au determinat să se regândească dacă jobul lor merită într-adevăr prețul mental și emoțional pe care îl lua. Răspunsul? Un nr răsunător.

A fi capabil să pleci de la serviciu la sfârșitul zilei și să nu-ți faci griji că șeful tău ia legătura ar trebui să fie o normă. Și nu, asta nu înseamnă că trebuie să ieși fizic pe ușa unui birou pentru ca angajatorul să-ți respecte limitele. Dacă angajatorii doresc să păstreze angajați de calitate, muncitori, nu îi pot epuiza și nu se pot aștepta să continue să meargă cu greu.

Ultimii doi ani au schimbat totul despre relațiile angajator-angajat. Tinerii își dau seama că nu are sens să trăiești doar pentru a munci. Cu cât companiile învață mai devreme să-și respecte angajații ca ființe umane, cu atât este mai bine toata lumea va fi.