rol.md

Soția, Soț, Familie, Statutul, Wikipedia

De când copiii de 4 ani ar trebui să petreacă 6 ore pe zi la școală?

Preșcolari
Pre-K de o zi întreagă: Este cu adevărat potrivit pentru copiii noștri?

Angela Waye / Shutterstock

Locuiesc în zona metropolitană din New York și, în urmă cu doar câțiva ani, primarul nostru, Bill de Blasio, a dezvăluit un program nou-nouț pentru copiii pre-K, numit Pre-K pentru toți. Promite exact cum sună: o zi întreagă de pre-K pentru toți copiii de 4 ani din oraș.

La suprafață, pare o idee destul de grozavă. Este 100% gratuit, toate programele sunt predate de profesori autorizați și fiecărui copil i se garantează un loc într-un program. Unele dintre programe sunt oferite în clădirile școlilor publice, iar altele sunt oferite în locuri comunitare, cum ar fi preșcolari și biserici.



Problema este că, toate programele pre-K oferite sunt zile întregi - ca în 6 ore și 20 de minute de instruire școlară cinci zile pe săptămână. Nu există opțiuni pentru o jumătate de zi, ca acum câțiva ani, când fiul meu mai mare era în pre-K. Și pentru că există atât de multe opțiuni gratuite de pre-K acolo, aproape că nu există școli private care să ofere opțiuni de pre-K de jumătate de zi ca alternativă.

Acum, știu că pentru multe, multe familii, o opțiune de zi întreagă este o mână de Dumnezeu. În special pentru părinții care lucrează, pre-K de o zi întreagă economisește o grămadă de bani în costurile îngrijirii copiilor. Știu, de asemenea, că sunt mulți copii care se dezvoltă într-un mediu aglomerat de școală la acea vârstă. Pentru mulți copii, instrucțiunile suplimentare le oferă un avantaj academic pe măsură ce ei intra la gradinita . De fapt, un studiu care a apărut recent despre programul Pre-K for All a arătat exact asta.

Deci, de ce naiba aduc toate acestea?

Ei bine, mai întâi dintr-un motiv destul de egoist: pre-K de o zi întreagă nu era ceea ce îmi doream pentru actualul meu copil de 4 ani. Acum cinci ani, când fiul meu mai mare a mers la pre-K, părinții aveau încă opțiunea de jumătate de zi. Știam imediat că preferăm un program de jumătate de zi. Șase ore de clasă mi s-au părut prea mari pentru un copil atât de mic.

La acea vreme eram mămică la domiciliu, așa că mi-a fost ușor să-l iau după două ore și jumătate și să-l țin distrat pentru restul zilei. De fapt, orele rămase din acea zi erau de obicei un moment special pentru noi. Am fost la locul de joacă, am citit cărți și am făcut acasă proiecte de artă și știință. Mi s-a părut un echilibru bun între a învăța cum să fii într-un mediu școlar, să înveți niște abilități de socializare și să-ți mai rămână suficient timp pentru a fi doar un copil.

Când am aflat că pre-K de zi întreagă a fost singura opțiune pentru fiul meu mai mic și că nu există programe private în zonă care să ofere pre-K de o jumătate de zi, am fost complet uimit. Fiul meu mai mic este de partea tânără chiar și pentru pre-K și ar începe programul când avea încă 3 ani. Am simțit că tot acest timp într-o sală de clasă va fi supraîncărcat și pur și simplu nu este potrivit pentru locul în care se afla în dezvoltare.

Dar nu mi-am făcut griji doar pentru fiul meu. M-am îngrijorat de modul în care ar putea afecta toate copiii din comunitatea mea și - dacă a fost o tendință care a prins în altă parte - ce ar putea însemna pentru copiii mici din întreaga lume.

Evident, pre-K nu este exact același lucru cu școala elementară. Copiii nu sunt așteptați să stea la birouri și să lucreze toată ziua. Jocul creativ și educațional este subliniat în multe dintre programe.

Dar ei sunteți se așteaptă să-și asculte profesorii, să respecte regulile și să treacă de la o activitate la alta într-un anumit program. Practic, oricum îl priviți, se așteaptă ca aceștia să participe la o cultură asemănătoare școlii pentru un număr mare de ore de veghe.

În ceea ce mă privește, este mult de cerut copiilor care sunt atât de tineri. Există doar atât de multe ore de veghe într-o zi, iar copiii care au vârsta necesită cel puțin câteva ore pentru a fi doar copii - mai mult decât doar câteva ore, de fapt.

Au nevoie de timp pentru a-și îmbrăca o pelerină de super-erou, să sară pe mobilă și să se prăbușească pe canapea pentru un pui de somn. Au nevoie de timp pentru a alerga în curte sau într-un parc, fără reguli și fără a avea de-a face cu împărtășirea sau respectarea spațiului personal al altui copil. Toate acestea sunt abilități excelente de învățat, evident , dar și copiii au nevoie de timp nu să te gândești la acest gen de lucruri.

Ce se întâmplă dacă copilul dumneavoastră este supraestimulat cu ușurință de atâtea ore de structură strânsă și socializare? Ce se întâmplă dacă șase ore pe zi într-o sală de clasă are ca rezultat crize epice după școală pentru copilul tău? Ce se întâmplă dacă vă simțiți echipat pentru a oferi pregătirea academică de bază adecvată copiilor de trei și patru ani?

Da, programele de o zi întreagă sunt o mână de Dumnezeu pentru multe familii, dar ce rămâne cu familiile pentru care nu funcționează deloc? Nu ar trebui să existe alte opțiuni? Și dacă jumătatea zilei pre-K a dispărut în New York, asta se va întâmpla în toată țara?

Când am intervievat facilitățile de pre-K pentru a-mi trimite fiul, mi s-a spus de mai multe ori că pre-K de o zi întreagă este necesară acum, deoarece grădinița a devenit la fel de orientată din punct de vedere academic ca clasa întâi, așa că copiii noștri trebuie să fie pregătiți.

Dar este ceva de care să fii fericit? Asta ne dorim pentru copiii noștri? Ar trebui să ne așteptăm și să acceptăm faptul că academicienii de nivel înalt sunt stresați la vârste atât de mici și sunt apreciați în raport cu lucruri precum creativitatea și jocul liber?

De ce au nevoie cel mai mult copiii noștri mici și care vor fi efectele tuturor acestor lucruri? Studii au arătat că întârzierea începerii școlii reduce de fapt probleme precum hiperactivitatea și neatenția. Sunt experții care țin cont de lucruri de acest gen atunci când cresc vârsta în care începe școala formală?

Am ajuns să găsim o zi pre-K care ne permite să ne ducem fiul mai devreme acasă. Îl iau chiar înainte de prânz și până acum ne merge bine. În cele din urmă, el poate petrece întreaga zi acolo, dar încă nu este pregătit și facem această tranziție după propriul program. Sunt recunoscător că am această opțiune.

În ceea ce mă privește, sănătatea mentală și emoțională a copiilor noștri ar trebui să aibă prioritate față de realizările lor academice. Și chiar mă îngrijorează ce înseamnă aceste standarde aparent imposibile și accentul pus pe școlarizarea structurată pentru comunitățile noastre, pentru țara noastră în general și, cel mai important, pentru copiii înșiși.

(Free_ebook)